Franchising je v poslední době čím dál více populární. Díky tomu lze dosáhnout velkého množství konceptů v rámci jedné společnosti. S franchisingem existuje spousta výhody, bohužel ale také nevýhod a rizik. Ne vždy je například franšíza zárukou kvality, což je zároveň důvodem, proč si franšízant dává tolik záležet při výběru franšízora. Výběr správného franšízora má obrovský dopad na budování jména franšízanta.
Podnikání pod zavedenou značkou
Pokud se při výběru určitého zboží rozhodujete, zda si koupit zboží pod známou značkou nebo tou, o kterou jste nikdy neslyšeli, a cena je obdobná, jakou zvolíte? Samozřejmě značku, kterou již znáte. A právě franšízor musí podnikat pod názvem franšízanta, což mu umožňuje ušetřit čas i peníze při budování značky od nuly. Na druhou stranu franšízor nemá šanci budovat své vlastní dobré jméno.
Osvědčený nápad, know-how
Franšízant má také další výhodu z této spolupráce: zpracovává myšlenky, které jsou v tržních podmínkách již ověřené. Získají přístup k know-how zavedené společnosti, což nemusí být levná záležitost, pokud se rozhodnete know-how budovat od nuly. Díky tomu je pro franšízanta mnohem snadnější start podnikání.
Specializované školení
Franšízor poskytne franšízantovi školení také pro zaměstnance. Důvodem je to, aby bylo dosaženo potřebné kvality.
Podpora ze strany franšízora
Franšízor může poskytnout pomoc při zahájení podnikání, například při nalezení místa pro podnikání, poskytnutí určitých finančních prostředků, při vyjednávání výhodných podmínek s dodavateli, při stanovení vhodné úrovně osazení, při vedení účetnictví nebo také právní pomoc.
Spolufinancování
Někdy se na nákladech se zahájením partnerské jednotky podílí také franšízor.
Menší obchodní riziko
Vstupujete-li na trh pod známou značkou a s podporou zkušeného obchodního partnera, snížíte tím riziko spojené s podnikáním. Pravdou ale je, že ani tak riziko není nulové.